معاون زندان‌های کشور:

از ابتدای سال تا کنون ۴۰ هزار زندانی مشغول به کار شدند 

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های کشور گفت: از ابتدای سال تا کنون ۴۰ هزار زندانی با حقوق ماهیانه ۳۵ میلیون ریال مشغول به کار شدند.
کد خبر: ۱۱۸۲۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۰ 26 August 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمود ضیایی فرد امروز دوشنبه (پنجم شهریورماه) در آیین تکریم و معارفه مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه، اظهار کرد: در اصل ۱۵۶ در بند پنجم که وظایف قوه قضائیه را اظهار می‌کند که اقدام مناسب برای پیشگیری از جرم و اصلاح مجرمین توسط سازمان زندان‌ها اعمال می‌شود.

وی افزود: پیشگیری از وقوع جرم وظیفه قوه قضاییه است، اما به تنهایی به نتیجه‌ کامل نمی‌رسد، باید همه دستگاه‌ها با همکاری قوه قضائیه آن را مدیریت کنند و این کار از بس گسترده است با وجود اینکه مدیر سابق شبانه‌روزی کار می‌کند مدیر جدید که در راس کار قرار می‌گیرد یک عقب افتادگی را در زندان ها می‌بیند.

معاون سلامت و اصلاح تربیت زندان‌های کشور تصريح کرد: یکی از الزامات اصلاح مجرمین ایجاد نظم و امنیت در زندان ها است، اگر نظم و امنیت در سازمان ها نباشد هیچ امنیتی نه در زندان نه در جامعه وجود نخواهد داشت و هیچ برنامه ای قابل تحقق نیست.

وی در ادامه اضافه کرد: حدود ۶۵ درصد از همکاران ما در حوزه‌ی مراقب و حفاظت به صورت شبانه‌روزی در حال انجام خدمت هستند، به دلیل اینکه قابل بیان و انتشار نیستند به عنوان همکاران گمنام از آنها نام برده می‌شود و اهمیت شغل آنها را زمانی درک می‌کنیم که در زندان مشکلی پیش
 می آید و این زندانبانان مشکلات را حل می‌کنند.

ضیایی فرد ابراز کرد: به طور متوسط هر زندانی ۲ سال از عمر خود را  در زندان سپری می‌کند، اما کارمندان ما بین ۲۵ تا ۳۰ سال از عمر خود را در حال خدمت هستند و از نظر روحی و جسمی آسیب می‌بینند.

این مقام مسئول با بیان این موضوع که مدیر باید با پرسنل و کارکنان ارتباط خوبی داشته باشد، تصریح کرد: ما در سازمان زندان‌ها با ضعیف ترین قشر جامعه روبرو هستیم و به عنوان یک امانت به آن‌ها نگاه می‌کنیم و بدون توجه به گذشته آن‌ها تلاش می‌کنیم یک بازگشت خوب به سمت خانه و خانواده داشته باشند.

وی با بیان یکی دیگر از الزامات بیان کرد: فضای زندان باید با تعداد زندانی‌ها تناسب داشته باشد هر اندازه ورودی زندانی کاهش و خروجی زندانی افزایش یابد در اصلاح و تربیت زندانی ها موثر واقع بودیم.

ضیایی فرد ابراز کرد: در بهمن سال گذشته ۴۵ هزار زندانی مشغول به کار بودند این آمار در ماه گذشته به ۴۰ هزار زندانی مشغول به کار رسیده است، همچنین دستمزد بهمن ماه سال گذشته ۲۵ میلیون ریال بوده  که در ماه گذشته به ۳۵ میلیون ریال رسیده است.

معاون سلامت و اصلاح تربیت زندان‌های کشور ضمن اشاره به  ماده‌ی ۵۱۳ مدیران به موطن خود بازگشت خواهند داشت، گفت: مدیر جدید هم با گذشت ۲۰ سال از خدمت ارزنده و توانمند خود به استان کرمانشاه رسیده، امید است منشا خدمات خوبی برای زندانی ها و تمام پرسنل  باشند و دوران ماندگاری از ایشان به یادگار بماند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار